twitterlinkedin

In juli 2001 leverde ik mijn ontslagbrief in. Na een maand van "ik doe het wel - ik doe het niet" was ik ervan overtuigd: KPInterimmanagement moest van start gaan.  

Ik blikte destijds terug op flink veel verschillende werkgevers in een periode van ruim vijf jaren: o.a. Qua Raad, Online marketing, Wunderman Cato Johnson, Call Center Consultancy Groep en Ernst & Young. De dienstverbanden hadden een duur variërend tussen de drie maanden en drie jaren. Ik weet nog dat mensen in mijn omgeving me destijds waarschuwden om geen jobhopper te worden. Het vreemde was dat dit me nooit zorgen heeft gebaard: er waren immers steeds goede redenen voor de wisselingen. De banen brachten me ervaring en ik leerde veel verschillende facetten van het Contact Center vak en over management.    

 

Naast waarschuwingen om geen jobhopper te worden, merkte ik dat er mensen waren die me vertelden dat ik me niet kon binden. Zowel privé als zakelijk niet. Dat maakte me wel eens onrustig. En soms boos. Ik wist namelijk hoe loyaal ik ben aan dierbaren om mij heen en beslist ook aan organisaties waar ik werkte. Ik leerde dat dergelijk snelle conclusies verlammend voor me werkten. Het mooie ervan wel was dat ik me daardoor juist bewust ben geworden dat “beweeglijkheid” voor mij belangrijk is en bij me hoort. Ik herinner me ineens de juffrouw op de lagere school die zei “zit eens stil Ken”. In figuurlijke zin: ik wilde veel doen en leren en vanuit mijn professie zette ik mensen aan tot beweging: resultaat halen, verandering eigen maken, persoonlijke ontwikkeling vorm geven etc.      

 

Dat is ook waar KPInterimmanagement voor staat: voor mij geldt dat ik me voor 100% verbind aan de doelen en de klanten van een organisatie waar ik tijdelijk werk. Alleen dan kan ik van betekenis zijn voor mijn opdrachtgever. Ik krijg ook terug dat ik daar in opval. Vanuit deze betekenis maak ik de verandering concreet (vertaling visie naar dagelijks handelen). Ik regel de gewenste veranderingen in: in de processen en bij de mens. Randvoorwaardelijk is voor mij dat mensen zelf ook deelnemen in het ontwerpen van de vernieuwing en hun talenten inzetten. Daarbij benut ik een diversiteit aan hulpmiddelen, bijvoorbeeld: de kracht van organisatieverhalen (storytelling), gaming, nieuwsbrieven, you tube voor de beelden. Het bereiken van de onderstroom! Zodra de verandering is gerealiseerd, ga ik weer door naar de volgende organisatie die mijn resultaatgerichte én enthousiasme goed kunnen gebruiken. Wat mooi om interim te werken!